20 Mart 2013 Çarşamba

BEYAZ SOSLU ENGİNAR



Aydın da enginar hem çanak olarak hemde enginar filizi olarak adlandırılan saplı şekilde satılıyor. Ben iki şekliyle seviyorum ve  her hafta pişiriyorum. Faydaları da saymakla bitmiyor elbette.Mevsiminde mümkün olduğunca yemek gerektiğine inanıyorum.
Yapılışına gelince...
malzemeler
enginar
yarım kg. kuşbaşı et
1 tane büyük kuru soğan
1 limonun suyu
1 yemek kaşığı un
tuz-karabiber
dereotu

Enginarı küçük parçalar halinde sıyıra sıyıra ayıklıyorum. Biraz kılçıklı çünkü. Yumuşayıncaya kadar haşlıyorum. ( Düdüklü tencere zamandan kazandırıyor )Kuşbaşı eti  haşlıyorum. Soğanla kavurup üzerine haşlanan enginarı koyuyorum. Üzerini geçecek kadar haşlama suyunu ilave ediyorum .Kaynamaya bırakıyorum .Kaynamaya başlayınca , tuz- karabiber ve limon suyuyla çırpılmış unu biraz suyla inceltip enginarın üzerine ilave ediyorum ve tekrar 20 dk. kadar pişiriyorum. Dereotuyla süsleyip servise hazır hale getiriyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.