28 Mart 2012 Çarşamba

YUVARLAMA....yöresel...




AYDIN ın meşhur ramazan yemeklerinden biridir yuvarlama . Ramazan gelmeden yapılır ve kaldırılır , sonrasında iftar yemeklerinde yerini alır. Ama ben çok sevdiğim için ramazanla sınırlamam . Hazırlayıp dipfrize atarım ve canımız istedikçe pişiririm . Hele köfteleri kızartıken çocuklar ve ben  nerdeyse bir tavasını atıştırırken bitiririz . Çocukluğumda , rahmetli babaannem teldolapta saklardı . Eeee tabi  o zamanlar dipfiriz nerdeee. Buzdolapları yeni çıkmış .))))
Tarifimi yöresel lezzetler etkinliğine ev sahipliği yapan safiyece arkadaşıma yolluyorum .
 hemen malzemelerden başlayarak aşamalar halinde  yazayım....

yarım kg kıyma
1 büyük soğan rendesi1 yumurta8 kaşık un1 çay kaşığı karbonattuz- bol karabiber -vegeta çeşni 
Köfteyi malzemelerle hazırladım .  Ele yapışıyor biraz bu sizi korkutmasın. Bir parça köfte harcından alıp un serptiğim tezgahta yuvarlayarak uzatıyorum ve küçük küçük kesiyorum, yuvarlıyorum.. hepsini yapıp bitirdikten sonra  kızartma aşamasına sıra geliyor.... Kızgın yağa atıyorum ve ilk başta tavayı sallayarak, sonra kevgirle ara ara karıştırarak kızartıyorum. tabi bu arada kızaranlardan atıştırmak serbest..


kızartmak için yağ

servis için....yoğurt ,kırmızı biber ve yağ




 Artık yuvarlamalar pişmeye hazır...göbeğinden kaynayan suya atıp yumuşayana kadar pişiriyorum...bu arada suyuna tuz ve vegeta çeşni ekliyorum.( çok yakışıyor).tam ocağın altını kapatacağım zaman 1 yemek kaşığı nişastayı sulandırıp döküyorum ki suyu çok duru olmasın...(annem hep boyle yapar.orjinal tarifte yok aslında)


Şimdi soracaksınız suyu ne kadar olacak diye....yarım kg.kıymadan yaptığınız  yuvarlamanın hepsini pişirmek isterseniz  2 - 2,5 lt.su koyabilirsiniz.suyu çok lezzetli oluyor çünkü...Ayrıca haşlanmış nohutta konuyor.ama çocuklar sevmediği için ben koymuyorum...Artık yuvarlama servis aşamasında....Yoğurt ve üzerine kırmızıbiberle hazırladığımız yağı döküp   servisi yapıyoruz .AFİYET OLSUN.... deneyin beğeneceksiniz....





5 yorum:

Adsız dedi ki...

Harikacığım, ellerine sağlık.Nohut bence de çok yakışıyor ve sanki lezzetini de arttırıyor.
Bak aklıma düşürdün, haftasonuna yapayım bari.Gitti yine diyet, amaan boşver.Böyle lezzete diyetisyen bile hayır diyemez:)Sevgiler.

HARİKA MUTFAK dedi ki...

ahestebestecim ,dene beğenirsin.ayrıca teşekkur ederim ziyeretlerin için..

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

ellerine sağlık canım,bende arada yaparım ama nişasta ve soğan koymam,unla yaparım,ekşili köfte olur bizimki,tabi baharatlarda olmazsa olmazı.

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Hayırlı cumalar arkadaşım çok teşekkürler desdegin için tarifin harika ellerine saglık tekrar katılmanı beklerim en kısa zamanda alıcam gönderi sırasına göre alıyorum

mandalincikmazi dedi ki...

hmmmmmmmmm
nefis görünüyor
birazda bizim oraların düğün yemeği olan ekşili köfteyi andırıyor
ellerine sağlık arkadaşım........
Bir de arkadaşım sen paşa böreğinin tarifini biliyormusun ???
Sevgiler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.