14 Mart 2012 Çarşamba

PIRASALI TAVUK

Merhabalar… 
Ben diyorum ki; artık yaz gelsin. Sebebi , havanın soğukluğu yada yağmur , çamur değil. Ne pişireyim diye düşündüğümde kış sebzelerinden bıkmış olmam . Patlıcanı , biberi , domatesi özledim artık. Ben kesinlikle yaz sebzelerini kış döneminde almıyorum. Her şeyi mevsiminde kullanıyorum .Uzmanlar öyle diyor . Ama kendileri uyguluyormu bilemem . Ama geçen gün ilk defa nefsimizi köreltecek kadar biber ve çeri domates aldım . Neyse yapacak bir şey yok ,beklemekten başka….Ben yine kış sebzelerinden fayda var diyorum ve pırasayı tavukla buluşturan tarifimi sizlerle paylaşayım istiyorum. Deneyin çok yakıştığını göreceksiniz.


4 parça kemiksiz göğüs eti
2 tane pırasa
3 tane havuç
2 tane kuru soğan
4 diş sarmısak
tuz -karabiber -köri--
1 çay bardağı süt
(mevsiminde yeşil biberde ilave ediyorum )

Hazırlanışı:
Tavuk etleri küp doğranır ve baharatları konur.süt  ilave edilip karıştırılır...2 saat kadar bekletilir. Soğanlar ay şeklinde kıyılır. pırasa ve havuçlar dörde bölünür .üç parmak uzunluğunda kesilir. sarmısaklar kıyılır .hepsi birlikte sotelenir.  Sotelenen sebzelere çok az su ilave edip biraz yumuşaması sağlanır .  bir kenara alınır. Teflona biraz sıvı yağ koyup ısıtılır.Tavuklar atılır. güzelce sotelenir. Hafif su salıyor..üzerine 1 yemek kaşığı kadar  un serpiştirip  karıştılırılır. 1 fincan süt ilavesinden sonra kremalı tavuk kıvamını alır. Sebzelerle buluşturulur . 5 dk kadar ocakta tutulur. Tuzu kontrol edilip ocaktan indirilir.








Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.