10 Şubat 2012 Cuma

LAZANYA


Lazanyayı kızım çok seviyor. bende fazla kalorili olduğunu düşündüğüm için çok sık yapmıyorum...ama arada gönlünüde yapıyorum kızımın...beşamel sosu az kullanarak biraz hafiflettiğimi düşünüyorum kendimce...önce iç malzemeyi hazırlıyorum.250 gr kadar kıyma ve 1 tane kuru soğan kavuruyorum. tuz -karabiber -kekik ilave ediyorum. 1 kavanoz garnitür de koyup karıştırınca iç harcım hazır bi köşede beklesin....sıra beşamelde...her zaman yaptığım beşamel sostan daha akıcı yapıyorum. 3 yemek kaşığı unu az sıvıyağla kavuruyorum ve yavaş yavaş akıcı olana kadar süt ilave ediyorum. tuz -karabiber ve birazcık muskat rendesi ilave edip sosu da hazır hale getiriyorum. lazanyaları fırına dayanıklı bir kaba( ben kare borcama yaptım.2 tane tam konuyor kenarlarına kırarak yerleşiyor) koyup iç harcından serpiştirdim. sos gezdirdim...bu şekilde 4 kat hazırladım .en üste sos döküp fırına verdim .180 º de pişirdim.fırından çıkmaya yakın peynir rendesi serptim.üzeri kızarınca fırından çıkardım...

küçük bi not:::lazanyalar haşlanmıyor...küçük dikdörtgen şeklinde olan lazanya kullandım...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.